Zij zijn al Trefzeker!

Ze werken in de meest diverse sectoren en hebben elk hun specifieke reden om voor Trefzeker te kiezen…


“Trefzeker is een belangrijk werkinstrument bij onze loonadministratie. We berekenen er de voorschotten mee. En we maken loonsimulaties voor nieuwe werknemers of al bestaande collega’s die meer of minder uren willen presteren. Trefzeker is daarnaast onze vinger aan de pols voor alle wijzigingen in de sociale wetgeving.”

Zorg & Farma is een overkoepelende organisatie achter De Lindeboom Apotheken, Assist Thuiszorgwinkels en de Aurilis Hoorcentra. Het is hun ambitie om een gezondheidscentrum uit te bouwen waar iedereen zich welkom voelt.

Voor juridische informatie rekenen ze op Trefzeker. Zo kunnen zij focussen op wat echt telt: advies geven aan de medewerkers zodat zij op een optimale manier kunnen werken. Zo kunnen zij op hun beurt op een efficiënte wijze hun patiënten verder helpen.

“Dankzij Trefzeker hebben we met één druk op de knop alle informatie die we nodig hebben. Je vindt er berekeningen voor brugpensioen, eindejaarspremies, een opzegperiode, etc.” getuigt Jolien Gysemans, personeelsadviseur.

Op onze personeelsdienst doen 5 personen beroep op Trefzeker. Ikzelf werk sinds 3 jaar met deze databank.

Een grote troef van Trefzeker is voor mij het feit dat je alles op 1 plaats terugvindt. Je kunt verder doorklikken en zo krijg je soms nog bijkomende informatie waaraan je zelf niet meteen aan dacht. Je hoeft ook geen juridische scholing te hebben om de tool te gebruiken. De info wordt op een hapklare, begrijpbare manier uitgelegd.

Trefzeker zou ik zeker aanraden o.a. voor de duidelijke simulatietools. Je kunt de resultaten bovendien ook doormailen wat ik handig vind.

Ik werk wekelijks met Trefzeker, maar soms ook vaker, afhankelijk van de periode of situatie.

Momenteel, beschikt Meubelen Mailleux over 9.100 m² toonzaalruimte en 5.350 m² opslagruimte, kortom meer dan een hectare. Onze 3 showrooms in België zijn gelegen in Neupré, Bastogne en Namen. Kopen bij Mailleux is de garantie op tevredenheid!

“Ik ben al 18 jaar Acerta-klant en ik gebruik Trefzeker al heel wat jaren,” zegt Noël Joskin, administratief verantwoordelijke bij Mailleux Meubelen.

“Trefzeker is mijn gids die ik consulteer bij vragen of wanneer ik op zoek ben naar sociaaljuridische informatie. Zowel wat betreft de algemene sociale wetgeving als voor sectorspecifieke informatie.Ik doe ook vaak beroep op Trefzeker bij de opmaak of aanpassing van modeldocumenten, bij een bruto-netto berekening, bij de berekening van een opzegtermijn of wanneer ik op zoek ben naar informatie betreffende paritaire overeenkomsten. De tool is heel makkelijk in gebruik. Je hebt absoluut geen opleiding of ingewikkelde technische ondersteuning nodig.

Ik zou, zonder enige twijfel, Trefzeker aan anderen aanbevelen. Het is een heel volledige databank die je een totaalbeeld geeft over alles wat de sociale wetgeving aangaat. Bovendien heb je, te allen tijde, toegang tot een groot aantal sociaaljuridische documenten.”

“Voor mij is Trefzeker de meest betrouwbare bron op het vlak van updates.”

Claeys & Engels gebruikt Trefzeker sinds 2009. Trefzeker laat het kantoor toe om veranderingen aan CAO’s binnen een bepaald paritair comité mee op te volgen en te raadplegen. Trefzeker is daarvoor een handige tool.

Trefzeker laat toe op een vlotte en efficiënte manier informatie terug te vinden.
Het geheel is overzichtelijk, met een duidelijke structuur.
Een van de grote pluspunten vinden wij de linken die er zijn tussen de verschillende modules.

Clinique Sans Souci is een privé ziekenhuis waar de patiënt centraal staat. Al drie generaties werken ze met hart en ziel voor hun patiënten. Ze zijn deskundig, betrouwbaar en zeer betrokken in de zorgprogramma's die ze zelf ontwikkelden.

“Voor mij was de module Sociale gids van Trefzeker geen onbekende.” aldus Valentijn Danhieux, hr- assistent bij Clinique sans Souci. “In mijn studentenjaren maakte ik al gebruik van de Sociale gids, maar dan van de papieren versie. Sinds 2008 maak ik gebruik van de online versie, eerst in een vorig bedrijf, nadien in mijn huidige functie. Ik consulteer Trefzeker vooral voor het opvolgen van de van arbeidswetgeving of voor informatie rond overeenkomsten, schorsingen, etc. Kortom voor alle informatie waar een personeelsdienst nood aan heeft. De module Sectorale gids biedt ons dan weer de informatie op maat van onze sector, volledig, in de diepte en 100 % actueel.”

“Bovendien is de tweetaligheid voor onze organisatie een bijzondere troef. Met één klik op de knop heb je alle informatie in beide landstalen. Wat mij betreft is Trefzeker de beste koop op de markt. Je krijgt immers veel informatie aan een heel schappelijke prijs.”

“Met T-groep verlenen wij HR-diensten aan de meest uiteenlopende sectoren. Al deze sectoren hebben hun eigen specifieke regels en wetgeving. Trefzeker is dan ook hét naslagwerk voor al onze sectorspecifieke sociaal-juridische vragen. Het is de meest volledige informatiebron die momenteel beschikbaar is in België. Ik gebruik het dagelijks!”

Chris Demoulin
Manager Payroll en Juridische Dienst

Bij Blankedale gaan we voor een optimale uitbouw van de tewerkstelling van personen met een arbeidshandicap. Voor onze werknemers streven we een maximale ontplooiing, integratie en zelfredzaamheid na. Naar onze klanten toe willen we een maximale service en kwaliteit bieden aan een aanvaardbare prijs.

“Wij zijn al sinds 2002 Trefzeker-klant dus ik werk al zo’n 13 à 14 jaar met de databank.” vertelt Winde Jans ons. Mevrouw Jans is hoofd personeels- en sociale dienst bij Blankedale.

“Ik gebruik Trefzeker vooral om de sociale wetgeving op de voet te volgen. Dit lukt me perfect dankzij de nieuwsberichten en de dagelijkse updates. Zo zie ik meteen wat relevant is voor onze organisatie. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de wijzigingen in de wetgeving tijdig worden doorgegeven en daar kunnen we met Trefzeker op rekenen. Daarnaast doe ik ook beroep op de databank in het kader van specifieke cases. Mijn directe collega’s maken, op hun beurt, dan weer meer gebruik van de simulaties. In onze organisatie werken er in totaal een 10-tal personen met Trefzeker, gaande van de personeelsdienst, de sociale dienst tot de financieel- en algemeen directeur. Eenieder heeft zo zijn specifieke vragen waarop hij een antwoord vindt in de databank.

Een extra pluspunt van Trefzeker is de gebruiksvriendelijkheid wat het opzoekwerk alleen maar ten goede komt. Ik zou Trefzeker aanraden omdat ik er algemeen tevreden over ben.”

“Begeleid Wonen krijgt heel uiteenlopende vragen over sociaal- en arbeidsrecht. Trefzeker is onze eerstelijnszorg om eenvoudige regels te verifiëren, maar ook om het antwoord te zoeken op net heel specifieke vragen. Met de handige zoekfunctie en de duidelijke databankstructuur hebben we altijd snel een antwoord. En dankzij de maandelijkse nieuwsbrief blijven we steeds up-to-date van alle wijzigingen.”

Mariëlle Vanmontfort
Stafmedewerker financiën & administratie

Vzw Zorgcentrum Maria Ter Engelen staat in voor kwaliteitsvolle en professionele begeleiding en opvang van personen met een verstandelijke en/of meervoudige beperking. Emancipatie is de kern van waaruit we kansen creëren om te komen tot zelfontplooiing, in relatie met anderen.

“Wij gebruiken Trefzeker vooral voor de loonsimulaties en de opzegmodule. Op de modules Sociale- en Sectorale gidsen doen we meer beroep in het kader van bepaalde cases waarmee we te maken krijgen.” Aldus Dieder Geldof, payrollverantwoordelijke en Bart Riemaecker, directeur personeel bij de Vzw Zorgcentrum Maria Ter Engelen.

“Voor ons springen de simulaties er zeker uit omdat ze zo makkelijk in gebruik zijn. Het wijst zichzelf eigenlijk allemaal uit. Ook de module Sectorale gidsen vinden we uiterst handig. Hier vind je alle informatie over je sector bij mekaar. Geen lange zoektochten op verschillende sites dus!”

“Trefzeker is een heel handig werkinstrument voor ons. Je hebt meteen alles online ter beschikking. Dit is voor ons zeker een belangrijke reden om de tool ook aan anderen aan te bevelen. Bovendien is Trefzeker een goede aanvulling voor de opleidingen over de sociale wetgeving die we bij Acerta volgden. De opgedane kennis blijft op deze manier ook permanent actueel. Binnen onze organisatie werken 4 personen met Trefzeker. De databank wordt dan ook meerdere keren per week geconsulteerd.”

Uw Trefzeker-voordelen
  • Alle info op 1 plaats
  • Altijd up-to-date en volledig
  • Vlot, toegankelijk taalgebruik
  • Praktisch toepasbaar
  • Makkelijk zoeken
  • Gratis nieuws en updates